Iguazu

23 januari 2014

En zo vlogen we zaterdag jl. met z'n drietjes naar Iguazu, beroemd vanwege de watervallen. Ik had een aardig hotel gevonden op Internet, met een zwembad. Dat leek met de hoge temperaturen een prettige optie. En daar genoten we direct na aankomst al van. Friswarm water, heerlijk ontspannen na een vliegreis met enige vertraging, iets waar aerolineas argentina bekend om blijkt te zijn.

Zondag eerst naar de Braziliaanse kant van de rivier. Terwijl we in de rij stonden voor de entreekaarten, werd ons een boottocht aangeboden. Dat leek leuk en dat was het ook. We voeren door de stroomversnellingen tot bij een van de watervallen en er zelfs onder. Doornat dus, maar dat was ons verteld, dus de spullen waren veilig opgeborgen in een kastje.
Het gebied is erg groot en omvat vele watervallen. Erg mooi allemaal.

Op zondag bezochten we de Argentijnse kant en zagen weer andere watervallen. Een aangelegd pad over water en eilandjes bracht ons tot bij de meest indrukwekkende watervallen die ik ooit heb gezien -en gehoord. Het is nl. oorverdovend als deze hoeveelheden water naar beneden komen.
Indrukwekkend om de kracht van het water te voelen, maar ook het vermogen om mee te stromen met de vormen die zich aandienen.

De derde dag maakten Ulla en ik een wandeling door de jungle en zagen o.a. een aapje dat van de ene boom in de andere sprong, onderwijl geluidjes makend om verbinding te houden met de groep verderop in het bos.
Kortom, mooie dagen.

Vanmorgen namen Ulla, Mikael en ik afscheid van Iguazu en van elkaar. Ik ben intussen in Cordoba aangekomen en ga eens uitzoeken wat hier allemaal te zien is.

1. Ada en Jan van Hegelsom:
    Hallo lieve An-jes,

Ik heb zeer genoten van je watervallenverhaal, het lijkt me een prachtige ervaring ook om de kracht van die waterbron van dichtbij te voelen, mooi hoor.Ik vind het ook bizonder dat je Ulla en Mikael ontmoet hebt , vast ook niet voor niets, waar je enkele ervaringen mee kon delen.!!
    Lieve An-jes, nu op naar Cordoba, opeens zit je dus in Spanje , in de plaats met de prachtige moskee?
    Ik blijf je volgen, je gaat wel dingen aan , moedig hoor, je ziet dat er dan "niet toevallige dingen gebeuren" en dingen die je in je eentje moet oplossen, zoals de diefstal van je portemonnaies en je mobiel. Je deed er redelijk luchtig over, knap hoor.

Tot het volgende verhaal/ bericht, liefs, Ada
  2. Marijke hendriks-blankers:
    Lieve An-jes,
    Ook ik geniet van je avontuurlijke verhalen en hoop dat je in Cordoba weer veel leuke mensen ontmoet en kunt genieten van alles wat je beleeft. Veel plezier daar en dikke kus, Marijke
  3. An-Jes Kriyana:
    23 januari 2014
    Ada, ook in Argentinië is een stad die zo heet. Al herken ik je verwarring want bij het zoeken van een hotel was ik ongemerkt in Spanje terecht gekomen. Gelukkig op tijd gezien.