Chili - Antofagasta

11 februari 2014 - Antofagasta, Chili

Vanuit Huasco vertrek ik zondagochtend naar Antofagasta, een busreis van ongeveer tien uur. Het landschap is droog en dor met heuvels op de achtergrond. Een deel van deze tocht naar het noorden voert langs de kust, waarbij me opvalt dat er veel gekampeerd wordt op stukjes zand tussen de rotsen.
Daniela blijft nog een paar dagen bij haar nicht en wil dan terug naar Viña del Mar om een aantal dingen te regelen voordat ze weer terug gaat naar Nederland. Het was heerlijk om met elkaar op te trekken en tegelijk voelt het ook goed om weer alleen het avontuur aan te gaan.

Ik heb een lekker plekje beneden in de dubbeldekker. Hier zijn de stoelen wat breder en kunnen nog verder plat. Af en toe stopt de bus en kan ik er even uit en dat is wel fijn, bijvoorbeeld om een kopie koffie te drinken en even in de buitenlucht te zijn. Het blijft natuurlijk oppassen dat de bus niet zonder mij vertrekt.

Als ik aankom in Antofagasta koop ik eerst een kaartje voor de bus naar San Pedro de Tacama, mijn volgende bestemming waarheen ik dinsdag vertrek. Deze tussenstop maak ik met name vanwege de reisduur. San Pedro is nl. nog vijf uur verder met de bus.

Ik heb via Internet een appartement geboekt met uitzicht over de oceaan. Ik word opgewacht door Gonzalo die me zelfs nog even naar de supermarkt brengt. En dan installeer ik mezelf op mijn balkonnetje met een fantastisch uitzicht over de stad.
Ook de volgende dag houd ik het relaxt. Gonzalo komt 's middags nog even langs, Hij had mij eerder met de pendel bezig gezien en vroeg of ik voor hem ook vragen kon beantwoorden. Daarna ging ik nog even de stad in en ontmoette een kunstenaar waar ik - in het Spaans - een gesprek voerde over energie. We gingen uit elkaar met een omhelzing en een glimlach.
Mooi deze ontmoetingen die zomaar weer ontstaan.