Buenos Aires -3

13 januari 2014 - Buenos Aires, Argentinië

Ik voel me soms wel een beetje de toerist, zeker als ik lees wat ik allemaal heb gezien. Daarnaast is er natuurlijk het contact met mensen, 's morgens op school en soms ook een praatje met iemand in de stad.

Dat kan iets kleins lijken, zoals een aardige taxichauffeur of met iemand samen ergens eten. Door alleen op reis te zijn, is het contact met anderen opeens een veel intensere belevenis.  En ook apart dat er elke dag wel ergens een gesprek of een ontmoeting is. Zo had ik gisteren een aardig gesprek met een man in La Boca die hier om de hoek van de school bleek te wonen.

En ook zo leuk hoe Ulla me afgelopen week aansprak en zei dat ze wel met mij op reis zou willen. En dat gaan we dan volgend weekend doen: vijf dagen naar Iguazu om de - blijkbaar beroemde - watervallen te bekijken.

Ik mis wel de spirituele dingen en dat wordt dan soms weer opgevuld door allerlei vrienden op Facebook.  Zo werd mij gisteren een prachtig interview gestuurd met Anne Baring, die blijkbaar een boek heeft geschreven: The Dream of the Cosmos.  Veel van wat ze schrijft is voor mij zo herkenbaar dat ik dit boek graag zal lezen. Ik heb het op mijn tijdlijn gezet, dus voor wie Facebook heeft en een klein uur de tijd, kan het zien.

En tot mijn vreugde is het me zojuist gelukt om een manier te vinden om foto's naar deze blog over te brengen. Geeft toch een leuke aanvulling op de verhalen.

1. Marijke hendriks-blankers:
    15 januari 2014
    Leuk die contacten en dat daar dan een gezamelijke trip uit voortkomt. Gezellig. Veel plezier en een dikke knuffel xxx