Buenos Aires -2

13 januari 2014

Donderdagavond voor het eerst, net als de Argentijnen, laat gegeten. Mikael en ik waren rond half negen in een nog vrijwel leeg restaurant maar tegen half tien waren alle tafeltjes bezet. Op advies van zijn hospita bestelden we een gerecht dat bestond uit een mix van vlezen en een salade. Veel vlees, maar erg goed. Ik ben dat helemaal niet meer gewenst  maar kom er erg van genieten.

De volgende dag ging ik na de ochtendlessen naar de Plaza de Mayo (=van mei). Veel straten zijn vernoemd naar een datum die blijkbaar van betekenis is in de geschiedenis van de stad en/of van het land. Op dit plein wordt geprotesteerd tegen de overheid en de president die haar werkpaleis aan dit plein heeft, kan er zo kennis van nemen.

Later op de dag trof ik Ulla (ook uit Zweden) en boekten we onze reis naar Iguazu in het noorden waar we a.s. zaterdag heen vliegen.

Mikael bleek daar ook heen te willen, dus de volgende dag werd dat eveneens geregeld.

Op zaterdag naar de Dierentuin die bijzonder zou zijn, maar erg gedateerd was. Wellicht heel bijzonder begin 20e eeuw, maar nu maakte het een trieste indruk om de dieren achter veel draad, met beton en weinig natuurlijke materialen te zien zitten of liggen.

In de aangrenzende botanische tuin veel aardige beelden wat leuke plaatjes opleverde. En overal wel iemand die even een foto wil maken of enthousiast vertelt dat Maxima het zo goed doet.

Zondag naar een oude wijk bij de havens: La Boca. Heel toeristisch,  maar ook heel leuk en kleurrijk.  En overal tangodansende paartjes.

Na ook nog een antiekmarkt in San Telmo te hebben bekeken, was het tijd voor een siësta om 's avonds nog even om de hoek van mijn Avenida een glaasje wijn te drinken.

En vandaag begonnen de Spaanse lessen weer. Ik sprak met een net gestart paar uit de VS die mij als een soort van reddingsboei zagen in een zee van studenten van rond de twintig.

1. Wilke:
    14 januari 2014
    Lieve An-jes,
    Nou, zo te lezen leer je al veel tijdens de Spaanse lessen!
    Leuk dat je zaterdag met Ulla en Mikael een trip gaat maken.
    Het valt me altijd weer op hoe veel gemakkelijker het is om contact te maken als je alleen reist!
    Fijn dat het je gelukt is om de foto's zichtbaar te maken voor ons. Muziek, dans en vrolijke kleuren spatten er van af!
    Geniet daar lekker van!
    Liefs en verbonden, Wilke.