Buenos Aires

9 januari 2014 - Buenos Aires, Argentinië

De school voor de Spaanse lessen bevindt zich in Recoleta, een van de betere wijken van Buenos Aires en dus had ik een hotel geregeld in deze buurt.
Het begon maandag jl. met een proef waarbij ik zonder veel problemen kon aantonen dat ik een beginner was en met vier andere Europeanen in een klas werd gezet. Twee leuke "profesores" brengen ons nu elke ochtend op een aardige manier de beginselen bij en zo is er 's middags ruimte voor andere dingen - naast huiswerk en woordjes leren.

Zo bezocht ik de begraafplaats met vele beroemdheden, waaronder de tombe van Eva Perron. De begraafplaats is als een stad met allemaal tombes naast elkaar als kleine huisjes voor de overledenen. De een nog mooier dan de ander, sommige nieuw, andere vervallen en overwoekerd met plantjes. En wat voor mij vreemd aandeed: overal kon je de kist zien staan, soms ook in de grafkelders die direct achter de toegang zichtbaar was en soms afgedekt met een rooster.
Bij sommige, meest oudere tombes vond ik de sfeer erg onprettig.

Verder is er het museum voor moderne kunst met o.a. een prachtig beeld van Rodin: De kus. Verder viel het mij op dat - hoewel dit museum blijkbaar de grootste collectie bevat van Zuid Amerika, ik de meeste werken van bekende Europese kunstenaars die ik hier zag zeker niet tot hun topstukken vind behoren. Die zag ik eerder in Europa en in de VS.
Niettemin de moeite waard van mijn bezoek, ook om een paar mooie werken van Argentijnse schilders te zien.

Er zijn hier eindeloos veel restaurantjes en ik kan erg genieten van een late lunch met een glas wijn, of een pina colada tegen zessen. Er wordt hier extreem laat gegeten. Tot dusver doe ik daar niet aan mee, maar vanavond ga ik met Mikael, een Zweedse klasgenoot naar een restaurant in een ander deel van de stad, dat erg goed schijnt te zijn.

Buenos Aires is een prettige stad en ik wandel hier en daar wat rond om er wat meer van te zien en te ervaren. Ik vind het een erg Europees aandoende stad. De mensen zijn net zo groot als wij en meest met een lichte huidskleur, al is het haar en de ogen doorgaans wel donker.

Hasta luego, mi amigos y muchas gracias por todos reaciones amables.

1. Dieuwertje:
    9 januari 2014
    ja die pina colada is heerlijk in de zon :)

dank voor de hartelijke reacties. vrij vertaald <3
    geniet
  2. Marijke hendriks-blankers:
    10 januari 2014
    Lieve An-jes
    Goed om te lezen dat je geniet.
    Hoeveel weken gaan de lessen duren?
    Veel succes en plezier.
    liefs, Marijke